Függetlenül attól, hogy milyen színű, formájú, vastagságú térkövet szeretnénk fektetni, a technológiai sorrend minden esetben ugyanaz. S ahhoz, hogy a végeredmény megfelelő legyen a térkövezés lépéseit be kell tartani.
Első lépésként ki kell tűzni a térkő lerakásának a helyét.
Második lépésként szintezni kell a térkövezés helyét, amit úgy kell kialakítani, hogy minimum 1% esése legyen, hogy akár nagy mennyiségű víz is eltudjon róla folyni.
A harmadik lépés az úgynevezett tükör-kiemelés, ez a leendő térköveknek és az alá kerülő zúzottkőnek készíti elő a helyet, amint ez elkészül, ezt is szintezni kell.
A következő fontos lépés a szegélykövek lerakása, ez nagyon nagy precízitást igényel, mert ez adja meg a későbbi térburkolatunk formáját, valamint a szinteket is megadja. Előzőleg azonban érdemes figyelembe venni a lerakandó térkövek méretét, sok bosszúságtól mentesülhetünk lerakása során, ha előzőleg számításokat végeztünk erre vonatkozóan. Nem utolsó sorban kevesebb térkövet kell a befejezéseknél elvágni.
A térburkolat ágyazatának a vastagsága sok esetben függ a későbbi terheléstől, egy egyszerű járda alá vékonyabb ágyazat is elég, míg egy kocsibejárónak legalább 30 cm vastagságot kell készíteni.
A térkő agyazatát minden esetben tömöríteni kell, nagyobb terhelésű ágyazatnál érdemes lapvibrátort használni a hatékonyság érdekében. Az ágyazat feletti réteget sóderből, vagy apróbb zúzott kőből készíthetjük el.
Erre kerül rá gyakorlatilag a térkő, amit nagy pontossággal, precizitással érdemes lerakni, ahhoz, hogy az elképzelt formát adja vissza. A térkövek fugáiba rostált sódert, vagy ha a fugák nagyobbak kőzúzalékot dolgozhatunk bele.